maandag 14 mei 2012

Tricot Knipmode jurk mei 2012

De Knipmode van mei 2012 had ik al even liggen, maar meer omdat er een rok in stond die ik leuk vind.
Toch sprong er nog 1 jurk uit, maar die was van tricot. En tricot en ik.... ik kan er nog niet echt aan wennen.
Op marktplaats kocht ik van iemand een aantal lappen, waaronder de felle lappen van de clownskleren. Er zaten echter ook wat mooie katoenen tricot lappen bij, en dat tekent en flubbert toch iets minder dan de viscose, dus ik wilde het er toch op wagen.
En voor een prikkie, kun je het er wel op wagen.
Ik heb niets aan het patroon hoeven te veranderen, heb mijn eigen maat genomen, alleen een stuk langer geknipt, waarna ik aan het eind er weer een stuk heb afgeknipt.
Korte rokken/jurken staan mij echt niet!



Compliment van Jennieta: mama, u bent er niet eens zo heel dik in;-))
Steen maar in je zak.

Maar het is een vrij simpel patroon, ben er nog geen 2 uur mee bezig geweest, dus dat is goed te overzien.

Groetjes, Klazina


8 opmerkingen:

Sabine zei

Inderdaad, een heel mooi modelletje en het staat je heel goed! Het stofje is ideaal voor dit jurkje, mooi meegenomen, niet?

groetjes,
Sabine

Unknown zei

dit patroon heb ik pas ook gemaakt.toen stond hij in my image.precies het zelfde patroon.ik heb hem ook verlengt.
leuk model he en makkelijk om te maken.en het staat je echt goed hoor!!

Gera zei

Die staat je heel goed, precies een goed model voor je. En zeker als je die zo snel in elkaar zet zou ik 'm vaker maken.

Lilian zei

Erg hè, die kinderen, haha, ik zie het helemaal voor me. Maar de jurk staat je super, ik vind het stofje ook heel leuk!

Sandra zei

Wat een mooie jurk! Staat je prachtig!

Riny zei

Leuke jurk Klazina, en mooi stofje.
Lekker zomers...!!!
Hoe heb je het puntje middenvoor in de halsbies gedaan? Lijkt me zo moeilijk om het hoekje in te knippen enzo.

Klavertje Kleding zei

Mooie jurk geworden,staat je heel goed! En een mooi compliment toch van je kinderen!

Grt. Nel

Juffrouw Tuttebel zei

Prachtige jurk met een mooie pasvorm.
Kort of wat langer maakt voor de mode niet uit het belangrijkste is dat je je er prettig bij voelt.
Heerlijk de opmerkingen van kinderen :-).