woensdag 23 mei 2012

En weer een verjaardag..........en Jennieta heeft zelf een rokje gemaakt!!

Vandaag is onze Pieter jarig, 13 jaar alweer.
Maar op deze leeftijd is het kadootjes geven al een beetje verleden tijd. Als je mobieltje al een jaar oud is, wordt het hoog tijd voor een ander.  (dat is natuurlijk wel een pubermening;-))Dus wilde hij geld, voor een nieuw mobieltje.
Dus geen foto van een jarige job.
Maar wel van zijn taart, die ik gemaakt heb voor vanavond.
Hij koos voor een marsepeinen taart, en dan toch het liefst met een John Deere logo.
Vanavond houden we het gelijk voor Christians verjaardag voor de opa's en oma's, want dat was tenslotte zaterdag.


Gisteren kwam Christians kado binnen. Wat is hij blij, hier heeft hij al zolang voor gespaard, en nu met het verjaardagsgeld kon hij hem eindelijk kopen!




Een trekker op afstandsbediening!
En nu wil ik jullie ook iets heel moois niet onthouden.
Jennieta heeft zelf haar eigen rokje in elkaar genaaid!
Ik had voor moederdag het boek Allemaal rokjes gekregen. Daar staan hele leuke dingen in, zeker voor beginners. Moeilijk is het totaal niet.
Jennieta had zin om er aan te beginnen, dus boek erbij, patroonpapier, stof uitgezocht uit onze prive stoffenzaak, en voila daar ging ze.
Na 2 avondjes druk aan de gang te zijn geweest, kon ze vanmorgen haar eigen zelfgemaakte rok aan naar school. Is het niet geweldig??????
Ik ben supertrots op haar, want zelfs de rits heeft ze er eigenhandig ingezet.
Natuurlijk heb ik stap voor stap geholpen voor de volgorde, maar het knippen en stikken etc heeft ze echt zelf gedaan.



Zit de rits er niet mooi in? Knap toch he, als je 11 bent!

Fijne dag allemaal en tot de volgende blog,
Groetjes, Klazina

11 opmerkingen:

Riny zei

Gefeliciteerd met de jarige! De John Deere taart is goed gelukt. Mooi logo.
Jennieta.. van mij een dikke pluim voor het maken van het rokje. Ga zo door en je wordt net zo'n naaiwonder als je moeder.
Jullie allemaal een fyne dag gewenst.

ivoorwit.blogspot.com zei

Van harte gefeliciteerd met de jarigen.
Een fijne dag nog verder.
Een knappe dochter, treedt zo in de voetsporen van Mams. Super.
Groetjes, Thea R.

Andrea zei

gefeliciteerd! En echt leuk dat je dochter ook graag wil naaien! Ik deed het zelf ook al heel vroeg.
groetjes Andrea

by Ieke zei

Gefeliciteerd met de verjaardag van Pieter!

En wat een knappe dochter heb jij. Zonder begeleiding van mams kan ik dat ook niet hoor! Dus ik vind het helemaal knap van haar dat ze dit al kan (en ik ben gewoon 2x zo oud ;))

Wilja zei

Gefeliciteerd met de jarige, een mooie taart heb je gemaakt hoor, erg knap!
En wat leuk dat je dochter zelf een rokje heeft gemaakt en dan ook nog meteen een rits erin, knap hoor! Op naar de volgende ;)

Anoniem zei

Gefeliciteerd met jou jarige. Mooie taart zeg! jammer om hem op te eten toch?

Esrosa zei

Van harte met de jarigen! Die taart ziet er goed uit!
Superleuk, dat ze zelf een rokje maakt. Het staat haar leuk. Hier is de wil er wel, maar het doorzettingsvermogen nog niet :-)
Grtz, Esrosa

wilma zei

Gefeliciteerd Pieter!Onze dochter is vandaag ook 13.
Wat een mooie taart zeg,wow.
Waar kun je dat boek krijgen?Onze jareige wilde grtaag een naaimachine en vind het ook leuk om te gaan beginnen.
Superknap gedaan zeg!EN dan ook nog met rits,allemensen.
Groet,
Wilma

Sabine zei

1/ Gefeliciteerd met de jarige en wat heb je alweer een prachtige taart gemaakt!

2/ Wat een flinke dochter heb je! Het rokje is écht heel goed gemaakt! En die rits, ik denk dat er veel naaisters zijn die die er niet zo mooi kunnen inzetten! Heel knap gedaan van haar! Mijn complimenten!

groetjes en geniet van de verjaardag!

Sabine

Danielle zei

Gefeliciteerd met je zoon,wat een mooie taart heb je weer gemaakt.

en jennietta ik vind het heel knap dat je je rok zo netjes hebt gemaakt,complimenten!

Elfi zei

Gefeliciteerd met je zoon, en wat een prachtige taart heb je gemaakt.
En wat knap van je dochter, dat ze zelf een rokje genaaid heeft, zou leuk zijn als ze net zoveel plezier aan het naaien beleeft als jij.

Groetjes, Roelfina