vrijdag 11 mei 2012

Druk, druk, druk....

Soms heb je van die weken he, dat alles tegelijk komt. Maar vooruit, het is vaak ook wel te overzien, dus het zal allemaal best goed komen.
Vorige week vrijdag mocht Jennieta samen met een vriendin de kranslegging doen tijdens de dodenherdenking, namens alle Puttense schoolkinderen.
Ik vond het best heel bijzonder, om daar mijn eigen dochter te zien staan, en een krans te zien leggen.
Ze was best een beetje zenuwachtig, maar dat mag toch ook, als er zoveel mensen staan te kijken?
Van de week heeft ze zelfs de voorpaginga gehaald van de plaatselijke krant.
De prachtige foto die de meester had gemaakt, wil ik met jullie delen:



Volgende week hoopt onze school een feestweek te houden omdat deze 100 jaar bestaat. Superleuk natuurlijk, en de organisatie heeft al heel veel voorbereiding gedaan. En de laatste week worden de ouders ingeschakeld om zoveel mogelijk mee te helpen.
Ik mocht 2 taarten bakken, waarvan 1 slagroom en 1 met marsepein. Ik wilde graag het logo van de school erop maken, want sinds dit jaar hebben we een nieuw logo. Niets leuker, dan hem proberen na te maken toch?




De kinderen mogen volgende week ook verkleed naar school, maandag in oudhollandse kleding, en dinsdag als clown.
De oudhollandse kleding had ik liggen en wat kunnen lenen, maar clownskleren heb ik echt niet op voorhand. Wat lappen bij elkaar gezocht, een paar op MP erbij gekocht en voila, snel snel snel.....
Voor Christian ben ik nog niet helemaal klaar, even de hals afwerken en wat drukknopen erin, maar dat is het dan ook.




In mijn vorige blog postte ik een rimpelrok die door manlief werd afgekeurd. Een goede reden om dan gewoon een paar andere te maken toch?
Deze keer in zomerse kleuren...
Wat een verschil in tricot is er toch. Ik heb beide rokken 2 dagen gedragen, de witte met cirkels begint al helemaal te pillen en die gebloemde is nog net zo mooi....
Raar he, dat dat zo verschilt.



Van Gerben kregen we de uitslag dat er in zijn bloed geen afwijkingen zijn aangetroffen.
Enerzijds natuurlijk een reden om dankbaar voor te zijn, anderzijds, is het spanning hoe het nu verder met hem gaat. Hij krijgt nu een onderhoudskuur van een maand, om alle verkeerde bacterien in zijn lichaam dood te maken. Best een heel eind, maar ja, ik weet anders ook niet wat we er mee moeten doen.
Hopenlijk mag dit een oplossing zijn en krijgen we een ander kereltje terug.

Fijne dag allemaal en tot de volgende keer,
Klazina





7 opmerkingen:

Sabine zei

Jij hebt toch gigantisch veel gemaakt, vind ik, hoor ;-)

Leuk toch als een mama zomaar kan voldoen allerlei wensen van kindjes en juffen. Je clownspakjes zijn heel leuk geworden en je rimpelrokken zijn weer super!

Ik kan me goed indenken dat het je iets deed dat je flinke dochter die kranslegging mocht doen! Je mag terecht trots op haar zijn.

groetjes,
Sabine

ivoorwit.blogspot.com zei

Wat ben je druk geweest. Zoveel kleding gemaakt. Je rokken vind ik superleuk. De eerste kan toch ook prima nu? Ligt er ook aan wat je erbij draagt.
Mag ik vragen waar je het patroon voor deze rokken uit hebt? (Of is het een kwestie van een langere rechte rok met elastiek erin?)
Dan ga ik eens snuffelen in de bieb of ze het blad hebben.
Alvast bedankt. Fijne dag nog en groetjes, Thea R.

Woon - Geluk zei

Wat een gezellige drukke dingen heb je! De kranslegging is idd bijzonder en de foto is prachtig! Om trots op te zijn!
De rimpelrokken zijn ook erg mooi geworden! Vooral de bloemenrok vind ik erg mooi!
Sterkte met alles!

sarina zei

leuke rokken, alleen jammer van je werkt dat er een al begint te pillen. Hopelijk komt het allemaal goed met je zoon!

Mama C zei

He, ik had je inderdaad al gemist ;-). Grappig dat je schrijft dat je niet kunt zien dat het geen hele cirkelrokken zijn; het zijn nl. wel hele cirkels... De stof die ik er voor gekocht had bij K.bleek te weinig, dus toen 2 grotere lappen uit mijn kast gevist. Wat lijkt je dochter op jou! Mooie foto en idd.kan me voorstellen dat je daar trots op bent!

Groetjes

ivoorwit.blogspot.com zei

Wat aardig van je dat je zo snel reageerde. Ik heb het gelijk opgezocht. Dit ga ik proberen.
Hartelijk bedankt. Groeten, Thea R.

Wilja zei

Mooie foto van de kranslegging! en ondanks dat je het druk hebt gehad, vind ik dat je nog veel gemaakt hebt hoor! Ik heb hier stapels plannen, maar ik kan gewoon geen begin krijgen. Maar goed, dat komt vanzelf wel weer. Je rimpelrokken zien er trouwens weer leuk uit. Nog een fijne gezellige week met alle schoolactiviteiten.


groetjes Wilja