vrijdag 8 februari 2013

Rood wit en..... nee, geen blauw deze keer

Eindelijk, er is weer wat onder de naaimachine vandaan gekomen.
De laatste tijd is er niks van gekomen.
Moe, moe en moe... en dat had een oorzaak.
We hopen van de zomer ons 6e kindje te verwachten, dus daar horen ook wat klachten bij he!
Maar dat is niet erg, we kijken er allemaal erg naar uit.
Vorige week dacht ik, nou moet ik nodig weer aan de slag, want voor je 't weet is het zomer en dan moeten de dames wel wat kleren hebben. En dan mijn eigen positiekleding niet te vergeten, want nu beginnen de rokken wel wat te knellen. Gelukkig hebben we de rimpelrokken nog, die rekken lekker mee.
Voor 't gemak nam ik een heel simpel patroon, om snel resultaat te zien, want ik mis nu een beetje de energie om ingewikkelde dingen te maken.
Het bekende patroon uit een oudere Bizzkids. Maat 128 verlengd met 5 cm voor de onderrok.

En gelijk maakte ik er 1 voor haar vriendinnetje, die morgen komt spelen, het patroon ligt er toch;-)



En de andere dochter had een kolbertje van joggingstof besteld, de stof lag er al dus ze wilde hem dolgraag hebben.
Ik denk dat we hem voor de zondag gaan houden, hij staat haar erg leuk, en dan maken we er nog een rood rokje onder.



En uiteraard moet alles nog gestreken worden, maar daar wacht ik meestal op, tot er genoeg ligt.

Van de week belandde jongste dochter opeens in het ziekenhuis. Ze kreeg rode bultjes op haar been, en haar voeten werden dik. Zo zielig, ze kon niet meer lopen.
Ze heeft ontstoken bloedvaatjes, die veroorzaakt zijn door een verstoord immuunsysteem. Dus al die bultjes, zijn ontstoken bloedvaatjes, en het veroorzaakt ook gewrichtsontsteking, vandaar de dikke voeten met vocht.
Gelukkig was het maar 1 nachtje en niet ernstig, maar ze zal nog wel een aantal weken met deze uitslag lopen. het begint nu ook op haar armen en iets in 't gezicht.
Het heeft ook nog een naam, het komt weinig voor, maar het heet: Henoch Schonlein Purpura.




Zo zie je maar, zo gezond en zo loop je te tobben.

Fijne dag allemaal en tot de volgende keer,
Groetjes, Klazina

20 opmerkingen:

Doortje Dartel zei

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Je hebt weer hele leuke rokjes gemaakt.
Sterkte met je dochter, hoop dat ze snel opknapt.

zigzag zei

Hoi, leuk om weer wat van je horen
en gefeliciteerd met je zwangerschap gaat niet vanzelf allemaal! leuke rokjes kan me er goed in verplaatsen dat het ontbreekt aan energie om ook nog te naaien, succes overal mee he!
gr jennie.

felisa zei

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Hopelijk voel je je binnenkort weer wat fitter...

Leuke dingen heb je genaaid!

felisa zei

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Hopelijk voel je je binnenkort weer wat fitter...

Leuke dingen heb je genaaid!

elsa zei

Hoi,

Wat leuk om weer wat van je te horen, gefeliciteerd met je zwangerschap.

Groet, Elsa

ivoorwit.blogspot.com zei

Van harte gefeliciteerd met het blijde nieuws. Hopelijk verloopt het volgende deel wat prettiger voor je.
Leuke rokjes, dat stofje met de hartjes heb ik ook nog. Heb je er een hele onderrok onder gemaakt?
Of allen een extra strook er aan gezet?
Zo'n rokje lijkt me ook leuk voor mijn kleindochter.
Veel succes verder, groetjes, Thea R.

Marleen zei

Ha Klasina,
Fijn weer eens iets van je te lezen....Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Dat rokje blijft leuk hè? Ik heb het ook al diverse keren genaaid.

groetjes, Marleen

Gera zei

Van harte gefeliciteerd, het lange niet-bloggen heeft gelukkig een fijne reden. Al heb je hopelijk binnenkort meer energie. Het gestreeptje jasje vind ik erg leuk.

crea annemieke zei

Dag Klaasje,

Gelukkig weer een berichtje van je. Ik heb je gemist hoor met je gezellige logjes. Maar er is ook een mooi bericht zeg, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, veel sterkte toegewenst! Mooie dingen heb je gemaakt, het begin is er dus.... daaaaag en lieve groet Annemieke

PoppedijnWillemijn zei

Hé, wat leuk dat je er weer bent, en dan met zo'n mooi bericht. Hopelijk ga je je nu weer wat beter voelen.
Goed om jezelf denken hoor!

Klavertje Kleding zei

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!! Wat een wonder he?
Leuke dingen heb je gemaakt. Jasje vind ik ook erg leuk.

Gr. Nel

Made by mama zei

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

sarina zei

hoi klazina,

Van harte gefeliciteerd, wat leuk zeg! Ja begrijp dat je moe bent!
leuke dingen heb gemaakt joh!
groetjes sarina

Mama C zei

Ja daar is ze eindelijk weer! Wat een fijn nieuws; van harte gefeliciteerd!!
Goed teken dat je weer een en ander gemaakt hebt. Vooral het jasje vind ik super leuk.
Succes met de zwangerschapskwaaltjes en beterschap voor je dochter!!

Groetjes mama C

Danielle zei

He daar ben je weer, gezellig om weer wat van je te lezen. Gefeliciteerd had ik je al he!
Ideaal patroon, die cirkelrok. Leuke stofjes voor die rokjes. Ook het colbertje vind ik super.
Beterschap met Esther gewenst.

Wilja zei

Hé gelukkig weer een berichtje van je, gek, maar ik miste je blogjes gewoon. Ik kan begrijpen dat je even niet de puf had, om iets op je blog te zetten. Maar je bent in ieder geval wel weer bezig geweest, leuk hoor! vooral het jasje. En natuurlijk hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap en ik hoop dat je energie weer gauw terug is.

groetjes Wilja

Sabine zei

Wat een prachtig nieuws! Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! En ook ik ben weer hartstikke blij terug van je te horen. Ik dacht deze week nog aan je, hoe lang het weer geleden was dat we je leuke creaties konden bewonderen.

Hopelijk gaat het snel wat beter met Esther!

Heel veel lieve groetjes,
Sabine

Kaatje zei

Wat fijn om weer wat van je te horen! En natuurlijk van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Hopelijk vallen de kwaaltjes verder mee. Je hebt weer mooie dingen gemaakt.

Groetjes Bianca

Woon - Geluk zei

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Bijzonder weer zo een klein minimensje in je buik te mogen voelen groeien!
De rok is ook erg mooi!
Geniet van alles!
Groetjes Cindy

by Ieke zei

Ik had dit berichtje eerder helemaal gemist en kwam hier toevalig terecht omdat ik wilde weten hoe het met je gaat. Nou, dat antwoord weet ik.

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Je hebt weer leuke dingen gemaakt!