maandag 8 oktober 2012

Snel klaar rokje

Normaal leg ik elk seizoen mijn kleding van het jaar daarvoor gewoon weer in de kast.
Maar door het minder snoepen,  verdwijnt nu elke rok op de stapel van Max.
Ze zakken allemaal af, en gaan heel raar hangen.
Is natuurlijk wel leuk, maar dat betekent wel, dat er flink genaaid moet worden.
Vorig jaar kocht ik een stof op het Spektakel, met een geplastificeerde binnenkant.
Dit was, dat het water niet doorlaat als het regent.
Maar het voelde best stijfjes aan, dus iets spectaculairs kon het niet worden.
Ik nam gewoon mijn favoriete model, recht toe recht aan.
Op het forum had ik de vraag al gesteld hoe ik dit moest verwerken. Moest het gevoerd (de binnenkant is al glad natuurlijk) en kan het gestreken worden?
De vraag was, of ik wel de goede kant gebruikte, of het geen tassenstof was.
Maar zeg nou zelf, ik vind dit geen stof voor een tas, maar echt voor kleding.
Des te meer een stimulans om er gewoon een rok van te maken.
Hij is dus af, (echt, ruim een uur werk hoor, valt dus best mee) gestreken en wel.
Niet gevoerd, maar de binnenkant afgewerkt met een katoenen beleg.
De foto's zijn even snel genomen... de blouse paste er qua kleur bij en een nieuw vest van vorig jaar matched ook perfect, maar die heb ik even uitgelaten, om het resultaat te laten zien.




Kan toch prima?
Of zouden jullie er toch een tas van maken? Mijn smaak niet althans....

Groetjes, Klazina

11 opmerkingen:

Danielle zei

Ik vind het heel knap dat jij met een uur een rok in elkaar zet!! Maar ik mag eerlijk zijn he? Ik vind deze ruit niet zo mooi, wel als hij schuin geknipt was. Sorry, maar smaken verschillen gelukkig toch!
groetjes Danielle

Danielle zei

Pssst...ik vind zo'n opmerking altijd vervelend en zit nu te denken dat ik de combi met vest misschien wel heel anders zal vinden. Mooier zeg maar.

Wilma zei

Evht mooi.
Vind het allebei mooi,schuin als recht.Maar idd een vest maakt het wel af en zal er veel anders uit zien.
Mss toccch een foto met vest?
Groet.
Wilma

Unknown zei

heb je dat in een uur gedaan? sjonge alleen de rits en het op ruit naaien zou mij al moeite kosten omdat in een uur te doen.kvind het kanp van je hoor.
gr.janneke

sarina zei

je rokje is goed gelukt, en vind het geen tassenstof. De rokjes uit je vorige post vind ik heel mooi geworden!
groetjes sarina

Wilja zei

Je hebt het rokje netjes genaait en dat in een uur, knap hoor! Ik denk dat hij je best leuk staat met een mooi vest en laarzen(doordat je een andere kleur blouse erop draagt, krijg je een minder mooie indruk)

groetjes Wilja

crea annemieke zei

Goedenmorgen Klaasje,

Goed hoor... in 1 uur een rokje. Eén uurs service zou je kunnen zeggen net als bij foto's. Het staat je leuk!
Fijne dag nog ... lieve groet Annemieke

Juffrouw Tuttebel zei

Super netjes gemaakt wordt er altijd vrolijk van als ruiten doorlopen:-)
Heerlijk dat je zo afgevallen bent, knap hoor!

Groetjes Arjanne

by Ieke zei

Ik vind het een leuke rok! Denk wel dat de combinatie met de bovenkleding de rok kan maken of breken. Misschien een foto met vest aan? Gewoon voor het algehele beeld...

Tassenstof vind ik het in ieder geval niet!

elsa zei

Hoi,

Het is zo stil bij je op het blog...Ben je nog naar het stoffenspektakel in B'veld geweest?
Hopelijk geen ernstige bijzonderheden die je blog zo stil maken..

Groet,Elsa

sarina zei

hoi klazina,

hoe is het met je?
Het is een beetje stil bij je, toch niks aan de hand? Ik mis je blogs en gezellig reacties!
groetjes sarina