woensdag 22 augustus 2012

Ziekenboegje, 2 rokken en een jurk

O la la, ook wij zijn gegrepen door de buikgriep. De 1 na de ander krijgt het te pakken. Gelukkig duurt het maar een dagje, dus dat is te overzien. Alleen Christian is nog niet ziek geweest, en aangezien hij juist degene is die gauw spuugt.........
In mijn vorige blog schreef ik, dat ik voor een kraamvrouw een rok had gemaakt. Van de week belde de man, hij vond die rok zo mooi, en ze was dringend verlegen om nog een paar rokken, aangezien hun kindje in het ziekenhuis lag, en ze daar dus elke keer naar toe moest. Gisteren ben ik gauw naar Karteris gereden, stof gehaald, ik kreeg de vrije hand qua kleur... Plannen genoeg, totdat ik naar huis reed, en ik nogal draaien in mijn buik had... dat werd dus geen naaien, maar  ziek zijn....
Vanmorgen trok het helemaal bij en kreeg ik toch de drang om die rokken voor haar te maken.
Ik koos voor 2 makkelijke kleuren, aangezien ik vorige week een witte had gegeven, en deze kleuren lang te dragen zijn, en niet zo besmettelijk.
Vanmiddag heb ik ze gebracht en ze was zo blij! Echt heel fijn.
Ik heb 2 verschillende modellen gedaan, zodat het niet teveel hetzelfde lijkt.


Bij Karteris ligt een stokje, die ik al vaker had gezien, in blogland tegenkwam, vorige keer voor iemand anders zelfs had meegenomen.... maar zelf nog niet had gekocht. Ik vond hem heel mooi, en ook de kwaliteit was mooi, niet zo glibberig.
Gisteren toch maar 2 meter meegenomen , tja, uitverkoop he... (kreeg vorige week op mijn verjaardag een tegeltje, met als opdruk: Ik bespaar mijn man handenvol geld, ik mis nooit een uitverkoop)
Heb ik een patroon uitgeraderd, past het niet uit de stof, hoe dom kun je wezen.
Toen maar een ouwe gouwe uit de kast gehaald, dezelfde als de zomerversies, en deze keer een 3/4mouw, dat paste wel bij deze stof.




Voor Jennieta heb ik vandaag ook nog een rokje gemaakt, maar nog geen foto van, aangezien zij ook ziekelijk op de bank lag. Van de week had ze er ook al 1 gekregen, dus als haar stapeltje klaar is, doe ik alles wel in 1.
Het begint nu wel iets te slinken in de doos.....
Ooit komt de bodem in zicht;-)

Fijne avond, Klazina

11 opmerkingen:

Sabine zei

oei, zoveel zieken met zo'n warm weer... gelukkig is het al snel weer over.

Wat leuk dat die dame zo blij was met haar extra rokjes! Dat geeft toch wel een goed gevoel als je mensen op zo'n leuke manier blij weet te maken.

Het jurkje voor jou is heel mooi. Ik vind het een supermooi stofje!

groetjes en veel beterschap aan zij die momenteel nog ziek zijn!

Sabine

Kaatje zei

Wat fijn dan je weer iemand blij hebt kunnen maken!!

En wat een goed idee om bij die jurk driekwart mouwen te maken. Heb je de mouwen zelf getekend of van een ander bestaand patroon gebruikt?
Hij staat je trouwens erg goed!!

Beterschap voor je ziekenboegje!!

Groetjes Bianca

by Ieke zei

Wat fijn dat je de nieuwbakken mama blij hebt kunnen maken met twee extra rokken. Nu kan ze voorlopig weer goed voor de dag komen.

Net als jij, want je nieuwe jurk staat je super! Misschien wel niet helemaal UWYH, maar af en toe moet het kunnen... Je hebt de lap meteen verwerkt, dus de stapel is er in ieder geval niet groter van geworden.

Je hebt de spirit wel weer te pakken, zo komt die doos leeg voor het einde van de zomeruitverkoop ;)

Beterschap met alle zieke kids!

Groetjes Henrike

Mama C zei

Wat super dat je de kersverse moeder aan nog een paar rokken hebt kunnen helpen!
Hoe is het inmiddels met de ziekenboeg? En dan ook nog een jurk voor jezelf gemaakt. Pff, petje af hoor!

Groetjes Corinda (ik ga je nog even mailen)

sarina zei

ik vind die knopenrok zo mooi!
misschien ga ik dat toch ook nog s proberen!
beterschap allemaal

groetjes sarina

Woon - Geluk zei

He bah ziek zijn met dit weer is niet leuk:( gelukkig ben je alweer wat opgenknapt! Je rokken zijn weer prachtig! En je jurk kok, erg gave stof!
Groetjes Cindy

Wilja zei

De rimpelrokjes zien er mooi uit. Het mooie van deze kleuren is dat het met heel veel te combineren is. Fijn is dat hè, dat je weer iemand blij kunt maken met zulke rokjes. Het stofje van je jurk is helemaal mijn smaak, zou ik zo willen kopen. Staat je erg mooi hoor!

groetjes Wilja

Doortje Dartel zei

Je bent goed bezig zeg! Fijn dat je iemand blij kan maken met de rokjes. En die jurk zal je lang plezier van hebben.

sarina zei

Wat voor patroon gebruikt je voor de knopenrok? want ik neem aan dat je er al wel heupen in knipt. Het is toch geen rechte lap?
groetjes sarina

Made by mama zei

Wat een tempo ondanks de ziekte. Is iedereen weer aan de beterende hand?
Wat fijn dat je iemand zo kan helpen met een paar rokken. Net bevallen en je kindje in het ziekenhuis is al zo'n domper.

Jolanda zei

Hallo Klazina, ik kom via via op jouw blog terecht. Je schrijft erg leuk en maakt mooie dingen!

Ik vind deze rokjes zo leuk, zijn ze moeilijk om te maken? Heb je ook een patroontje (evt. tegen betaling hoor!) van deze (tricot?) rimpelrokjes?

Ik ben al tijden op zoek naar zoiets wat ook redelijk betaalbaar is. En tot op heden nog niet gevonden...
Groetjes Jolanda