dinsdag 7 augustus 2012

Verjaardagstaart en jongens shirts

Volgende week maandag hopen Gerben en ik jarig te zijn. En dat vraagt om een verjaardagstaart.
Omdat ik niet alles tot het laatste moment wil uitstellen, zondag niet bak, heb ik nu alvast mijn taart gemaakt, dan kan ie in de vriezer, en hebben we maandag een (heerlijke) taart.
Ik vind hem best heel erg leuk geworden.

Voor de jongens heb ik vorige week nog een aantal shirts gemaakt.
Dit lag in de planning, en in de vakantie hoef ik niet al te moeilijke projecten aan te halen met de kinderen om me heen.
En bij zulke shirts hoef ik niet al te veel bij na te denken.





Toen ik de zwarte shirts aan het knippen was, vroeg ik me af, in welke kleur ik ze moest afwerken. Jennieta kwam op het goede idee om ze met groen door te stikken, en dan een strijkapplicatie van een trekker er op te doen.
Goed idee dus.
En dat vonden de jongens ook.
Helaas heb ik er maar 1, maar morgen haal ik op de markt er nog 1 bij.

De lichte shirtstof  heb ik onlangs op Marktplaats gekocht. Een mooie stevige tricot, uitermate geschikt voor jongens. Daar moet je dus echt tegen aan lopen.
Meestal zijn het viscose, die bedrukt zijn, dus ik was heel erg blij met deze lappen. (heb er nog een paar voor de jongens liggen)
Omdat ik ze niet teveel boefachtig wil laten lijken, heb ik de mouwen doorgeknipt en een effen ondermouw gemaakt. Ik vind het wel leuk staan.

De stapel wordt al iets kleiner in de kast;-)

Nu is Jennieta aan de beurt, die heeft maar 1 voorkeur: Rechte rokjes, van tricot het liefst, en ze heeft ze al klaar gelegd. Weer van die snelle projectjes dus.

Groetjes en een fijne vakantie nog,
Klazina



5 opmerkingen:

by Ieke zei

Je taart ziet er superlekker uit!

De shirts voor de jongens zijn leuk! Knap hoe je elke keer weer een creatieve draai er aan weet te geven. Elk shirt is weer anders!

Groetjes Henrike

Riny zei

Je taart is goed gelukt Klazina. De roosjes zyn schattig. Ik heb er ook een paar gemaakt. Het malletje is een super uitvinding hé? Welke vullingen heb je gemaakt?
Heb de shirts live bekeken, ze zyn echt leuk.
Nu maar hopen dat er nog een applicatie is op de markt.
Hier is de schaar nog niet in de stof gegaan. Druk met andere dingen. Komt wel.
groetjes, Riny

Unknown zei

mooie taart geworden.ziet er lekker uit.
leuke shirts ook.vooral die combinaties,die maken het leuk.
gr.janneke

Wilja zei

Wat een mooie taart, ziet er heerlijk uit. Mooie shirts heb je voor de jongens gemaakt, vooral de zwart/grijze combi vind ik erg leuk.

groetjes Wilja

Danielle zei

Klazina en Gerben van harte gefeliciteerd met jullie verjaardag! Een gezellige dag toegewenst. De taart ziet er iig al super uit.
groetjes Danielle