dinsdag 12 juni 2012

Vakantie, en 1e coverprojectje

Vorige week was het wel rustig op mijn blog. Ik heb weinig genaaid, en dat had zo zijn redenen. Wij zijn nl een paar dagen samen op vakantie geweest. Waar een spaarpotje van al die rimpelrokken al niet goed voor is he!
We zijn naar Zeeland geweest, en we hebben genoten. Maar het voelt wel raar aan, om de kinderen achter te laten.
Gelukkig hadden we 2 lieve nichten in huis, die graag op ons kroost wilde passen. En naar horen zeggen, hebben ze het ook heel gezellig gehad.
Maar het is dan na 3 dagen ook goed, om weer thuis te zijn.
Op de terug weg hebben we de covermachine opgehaald bij Danielle. In mijn vorige blog hebben jullie hem al kunnen zien.
Het was leuk, om elkaar in het echt te ontmoeten, we hadden al wel vaak gemaild, een paar keer gebeld, maar dit is toch anders.
Het was kort, want we wilden voor de files toch wel een eind op weg zijn.
Van de zomer hoopt ze een dagje hier te komen, dus dat wordt vast gezellig.
Zaterdag wilde ik natuurlijk de cover uit proberen. Ik had er al verstelwerk a la tricot mee gedaan, even voor het uitproberen.
Uit de restenbak van de rimpelrokken, heb ik een ondergoed setje voor Gerben gemaakt. Hij draagt nu nog veel rompertjes, maar het wordt wel tijd dat hij eens zindelijk gaat worden.
Ik vind het model niks aan, het komt uit een oude Ottobre, en was voor jongens en meisjes, maar ik vind het meer geschikt voor meisjes.
Ik ga op zoek naar een leuke boxershort patroon. Ik zag op het web dat vankatoen die niet meer heeft, dus dat wordt verder zoeken.
Als iemand nog tips heeft?????
Hier mijn 1e covermaaksel:


Voordat we op vakantie gingen had ik voor Gerben nog even snel wat shirtjes gemaakt. Hij is echt altijd vies, als hij buiten speelt. Dat vind ik niet erg, maar ik vind het wel jammer om daar goede shirts voor te gebruiken.
Ik had nog een "onzijdige" lap liggen, waarvan ik niet wist of het nu voor een meisje of voor een jongen geschikt was.
Prima, om hiervoor te gebruiken dus!
En binnen de kortste keren is tie toch zwart, dus daar doen we dan ook niet moeilijk over.
En voor 3 euro 2 shirtjes, daar kun je niet voor tobben toch?


Verder nog een rimpelrok en een knopenrok op bestelling gemaakt, en nu wacht er nog 1 knopenrok. Maar ik moet dan eerst op stoffenjacht!
Ik ben nu bezig met een heel schattig babyjurkje, ik had gisteren uitgerekend, dat we voor half september nog 5 geboortekaartjes kunnen verwachten. Dus ik kan nog wel even.....
Dus die komt van de week hopenlijk ook nog hier te staan!

Groetjes, Klazina






5 opmerkingen:

by Ieke zei

Wat heerlijk dat jullie samen een paar daagjes weg zijn geweest! Weer even helemaal opladen...

Andrea zei

Heerlijk even samen weg! ik ben je niet tegen gekomen ;-) Ik heb voor een meisjes boxershort een gekochte op stof gelegd en nageknipt, maar voor een jongensmodel denk ik iets moeilijker.
groetjes Andrea

Unknown zei

volgens mij heb ik nog een ottobre waar een stoere jongens onderbroek in staat.zal het even na kijken.
wat lekker om een paar daagjes uit te waaien,en fijn dat de kinderen dan in goede handen zijn.
gr. janneke

Bonte Tante zei

Je bent al erg handig met de coverlock! Het ziet er netjes uit. Op de site van Farbenmix zag ik vandaag een e-book staan met een boxershort!
Groetjes ingeborg

Wilja zei

Fijn dat jullie genoten hebben van een paar dagen uitwaaien ;)
Leuk is dat hè een nieuwe machine uitproberen, je kunt er in ieder geval al goed mee overweg, vind ik.

groetjes Wilja