donderdag 19 april 2012

Variatie op de rimpelrokken

Vandaag was ik een dagje naar Ede geweest, echt lekker om er even uit te zijn. De kinderen deden mee aan de actie van de Albert Heijn, ikeethetbeter, erg leuk, want dan mogen ze dus op school overblijven. Normaal komen ze altijd thuis tussen de middag, dus ik hoefde vandaag eens niet te haasten.
Ik had een feestjurk gemaakt voor mijn nichtje, omdat mijn broer volgende week 25 jaar getrouwd is. Een mooie reden dus, om naar Ede te gaan, en de jurk af te leveren. Nu moet ik eerlijk zeggen, dat hij nog niet helemaal klaar was, omdat we nog met de zoom zaten. Maar mijn schoonzus maakt hem nu verder af, ik had genoeg satijn biaisband gekocht om hem af te werken.
Als het feest zover is, komt er wel een mooie fot waarop ze de jurk aan heeft.
Gelukkig zat hij verder helemaal perfect, echt een hele mooie sjieke jurk.
Op de heenreis natuurlijk de kans genomen om bij Karteris aan te gaan. Ik had nl nog het een en ander in de planning. Jennieta wilde nog een gedraaide rimpelrok, haar witte rok van vorig jaar is niet meer toppie, die kan ze nu bij huis wel afdragen.
En zelf zag ik al verschillende keren een soort knoopeffect in de rimpelrok terug komen.
Op Wilja's blog stond een hele mooie beschrijvig hoe dat moest, en het was zo simpel...
Dat moet ik ook kunnen.
Mijn off-white rok was echt helemaal op, ik heb hem zo vaak gedragen en er zitten nu vlekken in die ik er niet meer uit krijg.
Het was bij Karteris erg gezellig, samen gekeken hoe je dat knoopeffect krijg. Dus als je dit leest: het klopt precies, zoals we dachten hoor!!!
Thuis gekomen vanmiddag gelijk de lappen in de was, droger voor de krimp, en ik kon beginnen.
Ik was verbazend over het leuke effect van de knoop, geweldig!
Ik ben er superblij mee, het is zo simpel, en zo'n leuk resultaat! Echt een aanrader.
Wie wil weten hoe het moet, kan kijken op een blog van Wilja, aan de rechterkant van mijn blog.
Hier Jennieta's nieuwe outfit:
En hier de knopen rok:


Beetje jammer dat ik net hetzelfde kleur vest aan heb, maar dat is niet anders;-))

Verder had ik voor Gerben nog een pyjama gemaakt uit de restjes, een shirt met auto's van Stenzo en een blousje, maar dat moet ik maar een keer op de foto zetten als het licht is, dan doet de camera het beter.


Fijne avond allemaal en tot de volgende keer,
Klazina











10 opmerkingen:

Danielle zei

Wow Klazina, dat is een mooie knopenrok! Die 'moet" ik toch ook eens gaan proberen! Ik vind hem echt helemaal top! En de gedraaide rok staat JEnnieta ook mooi,
groetjes Danielle

Elfi zei

Prachtige rok. Even een vraagje: doe jij bovenin een stuk tricot als tailleboord, dus eigenlijk gewoon elastisch?
En kan zo'n rok alleen van tricotstof?

Groetjes, Roelfina

by Ieke zei

Ze zijn allebei weer hartstikke leuk geworden!

Klavertje Kleding zei

Super leuk geworden allebei.
Die knopen zijn echt leuk, moet ik ook eens uitproberen.

Fijne dag,

Grt. Nel

crea annemieke zei

Ik ben helemaal weg van de knooprok. Best makkelijk te maken denk ik.... als je de foto bij Wilja bekijkt.
Heb nog tricotstof liggen dus...
Mijn dochter vind het ook leuk en gaat het ook proberen. Je begrijpt het al heel..... hartelijk bedankt voor de tip.
Hartelijks A n n e m i e k e

Unknown zei

ik ga het ook eens proberen .dit moet mij ook wel lukken.
ik vraag me ook af: heb je alleen een boord van tricot,of zit er ook nog elastiek in?
en welke lengte hou je voor deze rok aan?

sarina zei

Wat leuk die knopen rok!

Klaasje zei

Elfi en Janneke,
Ik gebruik van dezelfde tricot een boordje. Deze neem ik een stukje strakker dan de bovenwijdte van de rok, dan sluit het mooi aan. Mocht ie toch iets te wijd zitten, dan kun je er een elastiekje inrijgen, maar dat heb ik zelf nog nooit gedaan.
Gr, Klazina

Andrea zei

Wat is die knopenrok mooi geworden.
Hij staat echt prachtig! Ik krijg gewoon zin om ook te beginnen.
groetjes Andrea

Sabine zei

Wow! Die knopenrok is écht super! En ook deze voor Jennieta is weer superleuk geworden!

groetjes,
Sabine