dinsdag 24 april 2012

Laatste naai projectjes.....

Vorige week toen ik bij Karteris kwam, had ik in gedachten om een rimpelrokje te maken voor Esther in 2 soorten stofjes. Ik zag ze al verschillende keertjes langskomen, en dan kriebelt het om er aan te beginnen. Maar eigenlijk heeft ze genoeg.. dus ik stelde voor toen het af was, dat ik het maar ging verkopen. O nee, dat kan toch echt niet, dat mocht echt niet! Achteraf ben ik blij dat ik dat niet gedaan heb, want na 2 schooldagen, begint de ene stof helemaal te pillen en pluisjes te krijgen. O wat jammer van het mooie stelletje. Ik vond het een superleuk stelletje geworden, en het staat haar erg leuk. Ze kreeg er ook heel veel reakties op.
Ik had nog niet eerder een "4-rimpelrok" gemaakt, want ergens vind ik het van achteren toch wel trekken in de billen. Bij zo'n klein meisje vind ik dat nog niet zo heel erg, maar toch....



Het knoopvestje is van Kerstin van Farbenmix.
Heel makkelijk te maken en opnieuw dubbel gerolzoomd, dan krijg je een sterke rolzoom, heel mooi.

Van Gerben nog een foto in zijn 2e pyjama van de restjes stoffen van tricot:

Omdat hij de vorige keer die trekker zo geweldig vond, had ik vorige week nog een nieuwe erbij gehaald. Zo heeft ie toch prachtige pyjama's???

Ook had ik een stenzo lap liggen met auto's. Eindelijk komen er wat jongensstoffen op de markt, dus die kans moet je waarnemen.
Een heel shirt vind ik te bont, en tijdens het knippen, bedacht ik me, om die mouwen dan met effen wit af te werken. Ik heb die mouw gewoon afgeknipt, en weer aan elkaar gezet, met iets een plooitje, zodat het net echt lijkt.
Hij vindt hem erg leuk en roept dan: Toto mij!



Niet zo scherp, hij staat geen seconde stil!

Esther mopperde dat ze op school wel eens een beetje pesten als ze aan het duikelrek hangt, dat ze haar onderbroekje zien. niet zo leuk natuurlijk. Maar nu de sokjes in aankomst zijn, wilde ze graag "overbroekjes". Dus heb ik 2 van die broekjes gemaakt, en afgewerkt met een elastisch kantje.
Ze stonden een poosje geleden in de krant, en ik vond ze erg leuk, maar om daar nu 10 a 15 euro voor te geven... met een half uurtje had ik ze af van een restje tricot:



En zaterdagavond kwam ik er achter, dat ESther nog geen hoedje/ petje had voor de zondag en ze wilde graag haar nieuwe stelletje aan.
Gauw een witte lap uit de voorraad getrokken, bandje opgezocht... nu wilde ik nog iets met een blauwe bloem er op maken, maar dat is niet meer gelukt.
Dat komt dan nog wel een keer.








Deze week heb ik naaipauze. Zit vol met afspraken en aangezien de kledingkasten best vol zijn... gaan de andere dingen maar even voor.
Moet ik de machines ook maar even vakantie gunnen nietwaar?

Gisteren was ik naar de KNO arts met Christian.
Hij is zo doof als een kwartel. Vanmorgen kon hij gelijk terecht voor nieuwe buisjes.
We hebben het maar gelijk gedaan, hebben we dat ook weer gehad, en hij had het echt nodig.
Rijden we terug naar huis, zegt ie in eens: Praat niet zo hard!!!!!
Ok, buisjes werken dus wel degelijk, dat blijkt wel weer.

Donderdag gaan we naar de kinderarts met Gerben, gaan we die door de medische molen halen. Ben heel erg benieuwd wat er gaat gebeuren. Wordt hoogtijd, hij loopt weer met koorts.

Fijne avond nog en tot volgende week hopen we,
Klazina

8 opmerkingen:

Mama C zei

Je bent weer goed bezig geweest! Jammer van het stelletje en van je werk dat die ene stof zo snel lelijk wordt. Hier beginnen de naaikriebels weer op te komen; gelukkig!!! Misschien mo.naar Karteris voor het laatste duwtje ;-)
Succes bij de kinderarts, hoop voor jullie dat die jullie verder kan helpen. KNO staat hier volgende wk woe.op de agenda, ben benieuwd.
Groetjes

Wilja zei

Wat zijn je rimpelrokken mooi geworden (van het vorige bericht). Die overbroekjes vind ik een heel goed idee, ik heb zelf al zitten denken om van die boxers te maken, maar dan zijn overbroekjes toch handiger, gebruik je hiervoor een patroon van een legging?
Jammer is dat he, als de stof niet mooi blijft, want het is een leuk setje. Ik heb zelf al meer dan een week niet meer achter de naaimachine gezeten, want ik heb vorige week in een kettingbotsing gezeten. Gelukkig heb ik er zelf niks aan over gehouden, maar we moesten wel opzoek naar een nieuwe auto. Vandaag hebben we er een gekocht, dus dat hebben we gelukkig weer gehad. Nu eerst de btw aangiftes nog en dan ga ik weer eens heerlijk achter de machine zitten.
Gelukkig dat de nieuwe buisjes goed helpen en ik hoop dat de kinderarts iets kan doen voor je andere zoon. Zo dat was een heel verhaal.

groetjes Wilja

by Ieke zei

Wow, wat heb je weer veel gedaan. Ik vind het setje van Esther haar super staan. Ik zou ook behoorlijk balen als de stof nu al lelijk wordt. Is er mee terug gaan geen optie?

De baret en de overbroekjes zijn ook weer mooi gemaakt. Heerlijk om je restjes tricot te kunnen verwerken in de broekjes. Maak je ze ook in andere kleuren?

Ik hoop dat de artsen wat kunnen betekenen voor je kleine man. Hij is zo aandoenlijk in z'n nieuwe pyjama & shirt. Ik hoop dat hij gauw weer beter is...

Marleen zei

Wat ben je weer ijverig geweest zeg. Jammer dat de stof niet zo mooi blijft. Misschien kun je de rok een kwartslag draaien, zodat de rimpels op de bovenbenen vallen?
groetjes, Marleen

Anoniem zei

Je bent ijverig bezig geweest, zeg. Ik heb ook het artikeltje gelezen over die overbroekjes. Inderdaad veel goedkoper om ze zelf te maken. Je moet het alleen wel weer even doen. Ik ben zelf ook bezig om een Kerstin te rolzomen. Vooral op de schuine kant is de zoom inderdaad kwetsbaar. Ik ga het ook eens proberen om dubbel te doen.

Groet, Annemarie

Danielle zei

Leuk joh dat rokje bij Esther, ik heb er alleen ook last van dat de stippenstof gaat pillen.
dankbaar werkje he nog even een pyama erbij maken, die jongens zijn er dan zo blij mee. Nou je zit weer flink in de lappenmand met je kids. Vervelend hoor, hopen dat er een keer een oplossing komt. Wel goed dat gerben nu door de mallemolen word je gehaald, sterkte ermee.
groetjes DAnielle

Andrea zei

Jammer dat de stof gaat pillen, hij staat haar juist zo leuk.
Dan is je vakantie wel snel volgeboekt he, met ziekenhuis bezoekjes.
succes!

zigzag zei

Hoi, heel leuk dat stelletje van ester, en nog bedankt voor je reacie dat deed me goed je had helemaal gelijk het zijn vaak ook perioden dat het druk is.
veel naaiplezier nog en nu maar hopen dat het zonnetje lekker warm wordt knapt een mens goed van op
goede zondag.
groetjes jennie.