zaterdag 3 maart 2012

Rok nagemaakt CS, roos 4004A, T shirt FM, tricot ballonrok

Toen de zomercollectie van CS uitkwam, kwam ik een leuke rok tegen, die ik best na wilde maken. Gezien de prijs in de winkel, moet dat haast wel lukken, dacht ik.
Helaas, geen internet toen ik er aan wilde beginnen, ik wist dus niet goed, hoe hij precies in elkaar zat. Ik had wel ergens een idee, maar het fijne, dat kon ik dus niet terug zien.
Dit was de rok:

En dit is de mijne:

(sorry, moet nog wel gestreken worden, zoals gewoonlijk, maar dat doe ik ook niet elke dag:-))
Ik ben alleen niet zo tevreden over de rits, als die plat ligt, dan ziet ie er perfect uit, maar als ik hem aan heb, dan trekt het. Het is ook stretch stof, dus ws zal daar het probleem iets liggen. Dan maar wat langs er op kopen, dan valt het niet zo op.


Voor Christian ook zo'n leuk shirt gemaakt van die Farbenmix stof, zo leuk om te doen!!

Hij is er ook erg wijs mee zo te zien he!

Voor Jennieta een ballonrok gemaakt van tricot, die ik laatst gekocht heb op de stoffenspektakel in Barneveld.
Zelf maar opgemeten en bedacht, dat heeft ze toch het liefst. Het rimpelt wel beroerd, maar hij valt erg mooi, dus dat is toch weer beloond.

Wel makkelijke stof, je kunt hem met veel kleuren combineren!

Voor mijn nichtjes mag ik ook wat rokken gaan maken, en van mijn zus mocht ik zelf weten wat! Dat is toch makkelijk he!
Ze zei wel, dat de rokjes van Esther zo leuk waren, stille hint dus!
1 nichtje heeft dezelfde maat als Esther, dus niet lang hoeven denken:
Weer een Roos 4004.
Restjes van Esther uit de kast, en nu is die leuke hartjes stof toch echt op!!

Dat was het weer voor deze week, volgende week gaan we weer verder , hopen we.
Er liggen nog genoeg ideeen op de stapel, dus dat zal vast wel goedkomen.

Goed weekend allemaal en tot volgende week!
Groetjes, Klazina





8 opmerkingen:

crea annemieke zei

Wat ben jij ijverig geweest zeg!
En allemaal zo leuk.Ik bewonder je hoor....
dat je nog maar veel maaksels mag maken. toch!

Goede zondag hoor en een lieve groet van Annemieke

Klavertje Kleding zei

Wat een super leuke dingen heb je gemaakt zeg!! Ziet er allemaal even leuk uit.

Grt. Nel

Sabine zei

Wat heb je weer gigantisch veel en mooie dingen gemaakt! En hoe je die rokken zomaar kan namaken! Heel mooi, hoor!

groetjes,
Sabine

wilma zei

Leuk geworden allemaal.Moet dat Roos patroon ook maar even bestellen als het nog te krijgen is. Er komt nog wel iemand dit jaar deze kant uit,dus dat is handig.
Goede zondag
Groet, WIlma

Juffrouw Tuttebel zei

Wat heb je veel mooie kledingstukken gemaakt.
Knap dat je het rokje voor jezelf zo hebt nagemaakt heel erg leuk.
Het patroon van Roos heb ik ook nog liggen, helemaal vergeten dankzij jou nu weer opgeduikeld het is zo'n leuk rokje!

Groetjes Arjanne

Mama C zei

Poehee, wat een productie weer!
Leuk dat je voor de jongens nu ook ze lekker bezig bent.

Hier vooral veel "halve fabrikaten", heb wat verzameld zodat ik de klossen niet steeds hoef te verwisselen ;-)
Hoop deze week ook eindelijk eens wat te laten zien.

En gefeliciteerd met je Award, zie de blog van Sabine

Danielle zei

Pfieuw!! Wat een productie weer, leuk dat je zoons nu een dezelfde shirt hebben, dat zullen ze wel geweldig vinden. Die knoop heb je goed nagemaakt van de CS-rok!
Nou naaise maar weer deze week!
groetjes Danielle

Wilja zei

Je hebt echt veel gemaakt in 1 week. De cs rok vind ik goed gelukt, heb ook ooit zoiets gemaakt en er veel complimenten voor gekregen. De shirt voor je zoon staat hem erg leuk, mooi is dat, dat je ze met zoiets nog blij kan maken. Ik ben op dit moment ook met een roos 4004a bezig, leuk model om te maken.

groetjes Wilja