maandag 27 februari 2012

T shirt van Farbenmix stof, en een jasje

Vorige week liet ik stof zien, waar ik van plan was om een t shirt voor de jongens van te maken. Ik had heel veel zin om een mooi shirt te maken, niet zomaar een standaard model. Daar was de stof gewoon te duur voor. Ik kocht op Mp een stapel ottobres, waar veel jongens patronen in stonden. Daar stonden ook van die leuke polo modellen in. Maar: Een polosluiting had ik nog nooit gedaan. Zaterdag ben ik met een proeflapje begonnen, maar het stelde echt niks voor. Het zat er zo in.
Dus toen durfde ik ook aan een echte te beginnen.
Het hele shirt zat zo in elkaar. Voor Christian ligt er ook nog 1 in de planning.
De effen blauwe is een jersey stof, ideaal voor dit soort shirts. Het rekt niet zo mee, maar dat geeft niet, omdat er toch een polo sluiting in zit.
Toen ik er mee klaar was, kreeg ik van Pieter een vraag: Kunt u voor mij ook zulke shirts maken, ik heb graag van die kragen!!!! Is het niet geweldig, dan ben je bijna 13, en dan mag je moeder shirts maken!


En natuurlijk zijn voor de sluiting weer de kampsnaps gebruikt. Ze zijn echt ideaal, heb jaren wat gemist in de kast, geloof ik.


Voor Esther kocht ik vorig jaar een lap om er een soort spijkerjasje van te maken. Ik ben totaal geen fan van spijkerstof zelf maken, maar dit is een soort canvas. En dat kan uitstekend in een model a la spijkerjas. Ze heeft al een donkerblauwe jas, die ik laatst liet zien, maar dit vind ik een sportiever model voor school. Dan houden we die andere maar voor de zondag.


 

En wederom een sluiting van kamsnaps, waar deze dame ook erg mee in d'r nopjes is.

Verder nog een positierok voor een kennis gemaakt, maar daar is geen foto van, ik vind zo'n rok niet mooi als tie plat ligt. Maar ik had zelf het patroon nagetekend van een bestaande rok, met een aantal deelnaden en zakken.
Vanavond breng ik hem langs, hopenlijk bevalt ie haar. Die had ik gemaakt van stretch katoen van kleurenmix.
En een babypakje, maar die heb ik al vaker gemaakt, dus ook geen foto.

Fijne dag allemaal en tot de volgende keer!
Klazina





6 opmerkingen:

Kaatje zei

Wat een superdingen he, die kamsnaps.. Ben er zelf ook helemaal blij mee..

Zowel het shirt als het jasje zijn weer erg mooi geworden! En wat leuk dat een 13-jarige ook een shirt van mama wil!!

Groetjes Bianca

Danielle zei

Wat maak jij toch veel elke keer in 1 week tijd. Petje af hoor. Leuk hoor dat shirt voor Gerben, ik vind het altijd net iets gekleder met een kraagje. En die kamsnaps zijn ideaal he!
groetjes Danielle

Lilian zei

Oh wat een geweldig leuk shirt zeg! De leukste die ik tot nu toe heb gezien! Echt super en zo'n blij kind, heerlijk!!
Ook een schattig jasje weer, je bent aardig op dreef!!!

Made by mama zei

Mooi hoor, die polo. Ik wil dat ook nog eens proberen voor mijn kleine man.
Dat jasje is ook erg leuk. En die stof vind ik super!
Woensdag stoffenspektakel in Zwolle, dus morgen maar even snel mijn stoffenkast door, en woensdag mijn slag weer slaan!

Arianne zei

Wat heb je weer een geweldig leuke dingen gemaakt!! En wat ga je hard! Leuk zo'n enthousiaste reactie van Pieter, ik kan het me wel voorstellen! De rok zit super!! Heel erg bedankt!
Tot vrijdag!

Wilja zei

Zo, je hebt echt veel gemaakt in 1 week. Het shirt is echt goed gelukt zeg! Ik ga het ook eens proberen (maar heb eerst nog vele andere dingen in de planning)

groetjes Wilja