donderdag 26 januari 2012

Zomerjas Esther maat 128 Burda febr 2012

Ik had in het najaar een proefabonnement genomen op de Burda. Maar het is totaal niet mijn smaak, ik maak er dus ook niks uit.
Maar in het laatste nummer stonden wat kinderkleren, het was wel bedoeld voor communiekleding, daar heb ik op zich niks mee, maar je kunt er natuurlijk je eigen stijl aan geven.
Er stond ook een leuk manteltje voor Esther in. Het model sprak me wel aan. Ik had al stof klaar gelegd, mocht ik een leuk patroon tegen komen. Ik had zelf niks liggen, maar je weet nooit....
Eigenlijk gaat het me om de voering, want die vond ik zo leuk... Ik had een bijpassende lap liggen, dus ik zag het helemaal voor me.
Het ging allemaal vrij snel, heel simpel, en het stelde weinig voor.
Maar halverweg vond het thuisfront hem best saai. Donkerblauw voor de zomer.
Zelf vond ik het best sjiek.  En wit voor een schooljas vind ik helemaal geen optie.
Zeker niet op deze leeftijd.
Achteraf had ik misschien wat in de naden mee kunnen stikken, iets van biaiband ofzo, maar ik wilde hem ook niet al  te zelfgemaakt laten lijken.
Ik ben ook geen lint en franje mens, dan houd ik meer van eenvoudig.
Maar goed, ik heb op de markt wat embleempjes gehaald, die ik dan achterop kon strijken, dan kon ze wat uit kiezen.
Ook heb ik knopen gekocht, terwijl ik hier heeeel veeeel heb liggen. Maar dat zou betekenen dat ik dan donkerblauwe  erop moest doen, en ik wilde ze wel laten breken op de jas.
Eigenlijk heb ik dus alleen de knopen en een plaatje gekocht.
Wat een leuke voering he! Ik vind hem echt zo mooi. En nu heb ik nog een groot stuk over, en ben ik begonnen aan een blousje, gecombineerd met een blauw/wit ruitje. (die heb ik er wel bij moeten kopen, maar ik vond het zo jammer om dat stuk weg te gooien)
De mouwen heb ik gevoerd met wit taftzijde, een stuk wat ik ook nog had liggen. Bewust geen katoen gedaan, dat glijdt niet goed, en taft is weer sterker dan voeringstof.
Van de rest wilde ik dan een ballonrokje maken onder het blousje en dan heeft ze een mooi stel voor de zondag.
En zo borrelen de ideen omhoog. Ik kan echt nog een eind vooruit voorlopig. Jennieta heeft nl ook al 5 lappen klaargelegd waar ze rokken van wil!!!!
En voor de show heb ik nog een embleem in de zijnaad meegestikt. Het merk is me onbekend, maar het klinkt wel deftig.

Nou, dan gaan we nu nog even met het blousje verder. Het begint al op te schieten.
Groetjes, Klazina





7 opmerkingen:

Kaatje zei

Wauw, dat is een hele mooie jas zeg! Daar is ze vast heel blij mee.

Stina zei

vindt dat ze een leuke jas voor de zomer heeft,blauw is zeker een mooie kleur.

gr Stina

Danielle zei

Het is echt een moi manteltje geworden. Echt stijlvol. Bij mij zal je terzijnertijd ook blauwe jassen zien passeren hoor, het is gewoon een mooie kleur.
Succes met je blousje en ballonrok!
groetjes DAnielle

crea annemieke zei

Deftig meisje zo!
Blauw is altijd trendy en past overal bij. Je hebt er mooie accenten in verwerkt. Maar ik geloof wel dat je met plezier naait!
Veel succes.....
Fijne dag en een goede zondag toegewenst door Annemieke

Sabine zei

Wow, wat een prachtige mantel! Die is écht heel mooi en stijlvol! Super! Misschien moet ik die Burda maar eens kopen, met onze communikant dit jaar :-)


groetjes,
Sabine

Mama C zei

Bedankt voor je felicitatie, kan me wel voorstellen dat je jaloers bent. Misschien kan ik 9-2 de oogst van mijn prijs wel laten zien.

VInd je het niet erg dat het niet in P. is??

Gera zei

Goede pasvorm heeft de jas, maar dit vind ik toch altijd wel met Burdapatronen. Vlot het bloesje?