woensdag 30 november 2011

Bontje voor Jennieta en rok op bestelling

Jennieta zag al verschillende keren van die leuke bontjes voorbij komen. Dat leek haar natuurlijk ook wel wat.
Vorige week heb ik een lapje meegenomen bij Karteris. Ze kon idd wel wat gebruiken op een rok met shirt, dus dit breekt wel een beetje.
(op de foto heeft ze niet het bijpassende shirt aan, dat is nl een donkerbruine)
Maar een goed patroon was een beetje lastig. We hebben toen een lang vest genomen, met een overslag. Maar dat wilden we niet, dus we hebben hem verbouwd naar een patroon met rond voorpand en die vooraan tegen elkaar aan sluit. Op zich niet echt moeilijk, als je de basis maar goed hebt. Zo'n vestje zit echt met een uurtje in elkaar, dus een leuk tussendoortje.
Maar voor de warmte hoef je dat niet te doen, want hij is erg dun.




Vorige week kwam mijn tante nog op kraamvisite voor Gerben, en toen kwamen we natuurlijk ook op het naaien terecht. Zij maakte vroeger altijd de prachtigste dingen, dat weet ik nog, dat ik als kind zijnde, dat heel erg mooi vond.
Nu had ze minder tijd om te naaien en vroeg zij, of ik een rok voor haar wilde maken.
Helaas had ze de stof niet meegenomen, maar die heeft ze daarna opgestuurd.
Gelukkig hebben we dezelfde maat, dat naait toch altijd prettig voor een ander. Het komt best precies om hem passend te krijgen. Het was een ruitje en dan is het natuurlijk heel mooi, als dat allemaal doorloopt. Ik kan me mateloos ergeren aan confectie kleding, waarbij de ruit niet doorloopt.
Ooit heb ik iemand een rok zien korter maken, op de ruit afknippen, maar dat het een spiraalrok werd. O, wat jammer toch....
En dan praat je echt over een winkel met naam, die mega dure kleding verkoopt.
Maar goed, deze rok is nog niet afgeleverd, ws zaterdag, dus ik hoop maar dat ze hem goed vindt.
Ze had 1 speciale  wens, en dat was, dat er geen loopsplit in kwam, maar een plooi. Nu was dat jaren geleden dat ik dat gedaan had, maar zo te zien, is dat ook gelukt.


Ik gebruik al jaren een basis model uit een Knipmode, die ik echt overal voor gebruik.  Hij zit mij super, dus dan maak je hem vaak. Hij ligt gewoon standaard klaar, de ene keer maak ik een gedraaide ballonrok, dan weer een rechte rok, heb hem laatst gebruikt als basis rok van een College Style rok....
Wat heerlijk  als je passend model hebt.
En het fijne is, dat er aan de binnen kant een beleg zit, dat vind ik zelf erg mooi.
En nu gaan we eerst de boekhouding weer eens bij werken, dan is dat ook weer op orde. Morgen komt er ook niks van. Dan komt Riny een dagje, dan gaan we 's morgens een rimpelrok maken en 's middags gaan we Karteris onveilig maken.
Heel gezellig, ik heb er zin in!
Fijne dag allemaal,
gr, Klazina

5 opmerkingen:

Mama C zei

Het vestje staat je dochter leuk. Handig als je een rok op bestelling maakt in je eigen maat, scheelt je veel extra werk.

Enne, succes bij Karteris ik zal aan jullie denken vanaf mijn werk :-(

Groetjes

crea annemieke zei

Leuk en mooi gemaakt je naaiwerkjes..... en een gezellige dag morgen.

Groetjes Annemieke

wilma zei

Leuk gedaan weer.Pff,ik zit hier te zweten op een ....rimpelrok.Lukt wel,maar draad breekt,spoel weer leeg,grr.
Succes bij de stoffenzaak,maar dat zal wel lukken denk ik.
Groet, Wilma

Vlijtige Lies zei

Mooi bontje!Ik dacht dat het ook warm zou zijn,maar nee dus.Knap gedaan die split!Gezellige dag met Rini morgen,groet

Wilja zei

Leuk zo'n bontje, dat willen de meisjes graag hè! Er is hier ook al naar gevraagt, maar eerst moet m'n bolero af en dan hoe ik vast nog wel wat bont over.

groetjes Wilja