dinsdag 1 november 2011

Bokkepootjes zonder E, scrappen, draairokken

Afgelopen dagen niet echt stil gezeten.
Er was weer van alles te doen, en er zijn zoveel leuke dingen, dus dan moet je soms keuzes maken.
Vrijdagmorgen hadden we met een aantal dames uit de kerk een creatieve ochtend. We gingen scrappen met merci doosjes, waxinelichtjes en al van deze dingetjes. Naast de gezelligheid ook dingen geleerd en genoeg ideeen om weer vooruit te kunnen.
Vrijdagavond werd ik gebeld door iemand die met spoed om een zwarte rok verlegen was. Deze keer geen rimpelrok, maar een gedraaide ballonrok. Deze heb ik zelf al vaak gemaakt, dus dat ging wel lukken. Ik had het geluk dat ik een lap memory stof in huis had, een zwarte rits en een lap voering.
Aangezien ik vrijdagavond alleen thuis was, met 3 kindjes op bed, ben ik gelijk begonnen. Ik heb de bovenrok en de voeringrok klaargemaakt, en zaterdag kon er even gepast worden. Het was gelijk goed, hij zat super. Toen kon ik hem gelijk afmaken en 's middags heeft ze hem opgehaald. Vervolgens vroeg haar dochter, de fluitjuf van Jennieta, of ik er voor haar ook 1 kon maken. Ik had nog een lap liggen, ooit gekocht bij de stoffenkraam voor 3 euro per meter, dus gelijk 5 meter ingeslagen;-)), en die heb ik gisteren gemaakt. We hebben dezelfde maat, en dat is bar makkelijk als het spoed is. Vanmorgen heeft ze hem opgehaald en die zat ook als gegoten.
Ik heb er geen foto's van gemaakt, maar het zijn hetzelfde soort als ik laatst voor mezelf gemaakt had.

Laatst heb ik dat nieuwe boekje gekocht van koken zonder e, met 60 recepten er in.
We zijn er aardig mee bezig en het begin is er nu.
Zo langzamerhand raakt de voorraad kast leger, met al de "verkeerde"nummers, en de nieuwe spullen worden bewust ingeslagen.
De bokkepootjes uit het boekje spraken me wel aan.
Op zich is het niet moeilijk, maar ik ben nog niet tevreden over het eind resultaat.
Het recept was voor 40 halve bokkepootjes, maar mijn bakplaat ging niet verder dan 20 halve. Ik dacht de rest te laten liggen, tot de 1e zending klaar was. Maar toen ik die ging spuiten, was het doorgelopen, dus eigenlijk kon ik er niks mee.
Volgende keer maar de hoeveelheid halveren, denk ik.
Verder zagen ze er heerlijk uit, smaken ook goed, maar ze pikken erg aan je handen. Misschien dat er iemand in blogland is, die daar een tip voor heeft? Zo kan ik ze niet presenteren aan visite;-)




Verder heb ik een merci doosjes versierd uit mijn voorraad knutselspullen, want morgen heb ik een verjaardag van een kennisje.
Maar als ik dan eenmaal begin, krijg ik gelijk de halve familie aan tafel en dan willen ze dat allemaal wel.
Heel gezellig natuurlijk, maar ook erg chaotisch.
Ik had er een foto van gemaakt, maar Pieter wilde absoluut niet, dat ik die hier ging publiceren. Flauw he, het was juist zo leuk.
Maar dit is mijn doosje geworden en ik vind hem erg leuk.




Dus zo blijf je een beetje in de weer en verveel je je niet zo gauw.
Maar ik heb vanmorgen ook heel ijverig de keukenkastjes uitgemest, en vooral de oude verpakkingen met verkeerde e-nummers weggedaan. Tenminste, die al open waren, en waar ik ws toch niks meer mee deed.
Dus dat geeft ook een lekker opgeruimd gevoel.
Maar als Gerben naar de peuterspeelzaal is, dan gaat het allemaal 2x zo hard lijkt wel, anders verhuizen mijn keukenspullen door het hele huis heen, geloof ik.
Nou, dat was mijn verhaal weer voor vandaag,
tot de volgende keer,
gr, Klazina

4 opmerkingen:

wilma zei

allemensen,dat je dat zo vlug kan,die rokken.Ga geloof ik maar eens op vakantie met m'n naaimachien en stof,haha,wie weet krijg ik er een af in een week.
Bokkepootjes ook eens geprobeerd,maar was geen succes.
Groet, Wilma

Sabine zei

Wat zien je bokkepootjes er lekker uit! Heb me er zelf nog niet aan gewaagd, maar denk dat ik het binnenkort ook nog wel eens probeer :-)

En jij gaat écht als een speer hé, met die naaimachine van jou :-)

groetjes,
Sabine

Unknown zei

je bent maar weer druk geweest zeg.
ik ben ook al aan het opmaken van pakjes en zakjes.het word al aardig leeg in de kast.de bokkepootjes zien er eigenlijk best wel lekker uit.
gr.janneke

jufb zei

Ik hoop maar dat ik niet onder visite wordt gerekend, want die bokkenpootjes zien er wel erg lekker uit!
Knap zeg, met zo'n gezin E-nummer vrij. Ik probeer zelf ook zo weinig mogelijk met pakjes en zakjes te koken, maar in je eentje is dat toch wat makkelijker!
Tip voor het vlees: zonnebloemolie spettert niet zo. En er zijn ook mixjes te koop van zonnebloem- en olijfolie als je dat lekkerder vindt.
Lief, die pyjama van Esther! En ze staat lekker te glunderen :-)