zaterdag 5 november 2011

2 pyjama's voor Esther

Al een poosje had ik een lap in de kast liggen, maar wist ik niet, wat er mee te maken.
Tot ik een bijpassende tricot op het stoffenspektakel zag liggen, en ik opeens een pyjama voor Esther er in zag.
Dus de lappen uitgewassen, en vandaag wilde ik er aan beginnen. 2 kinderen hadden een verjaardag en Jennieta was lekker aan het bakken in de keuken. En dan rolt het zo maar vanzelf onder de locker vandaan. Ik had nog best wat stof over, en met wat passen en meten, kon er nog wel een pyjama uit. Ik heb wel het achterpand door midden moeten knippen, maar dat lijkt nu natuurlijk net alsof het hoort;-))
Toen ze uit het feestje thuis kwam, was ze helemaal beduusd dat de pyjama klaar was. Ik had niks gezegd, dus het was een grote verrassing.
Van de vorige pyjama van nicky, zegt ze altijd: Dat is de lekkerste pyjama die ik heb      gehad. Heerlijk toch, om zo pyjama's te naaien????
En het is nog wel makkelijk, een extra pyjama, ze heeft nog wel eens een ongelukje, dus het zal vast van pas komen.
Wat zal ze lekker slapen deze winter;-))


Hier een detail van de onderkant, zo leuk, heb een extra rolzoom gemaakt. Staat grappig he!

En ze wil hem graag even showen! Ze heeft geen blauw oog hoor, maar ze kwam net thuis van een piratenfeestje.



Jennieta heeft speculaas gebakken vandaag, en die is toch lekker, mmm, daar blijf je van eten, als je niet uitkijk.
Gewoon van Koopmans en die is e-vrij. Er zit 1 nummer in, en die is groen, dus gebruik ik het wel.
Maar we moeten nog erg wennen aan de smaak van andere dingen, de soep vorige week was nog niet helemaal je-van-het.  Er werd al om de maggi geroepen, maar helaas, dat is verboden, dus dan maar wat extra zout.
Het is wel een weg zoeken, wat wel en niet mag.
Nu gebruiken we voor het bakken roomboter, maar anderzijds is dat weer slecht voor hart-en vaat ziekten. Tja, wat doe je dan he!
Voor het vlees braden zijn we overgegaan op olijfolie, en dat is goed te doen. Alleen spettert het enorm en dat is minder prettig.
Het is een kwestie van dingen eigen maken, maar dat is niet in een paar weken gebeurd, heb ik gemerkt.
Maar we doen ons best, denk ik maar.
Goed weekend allemaal en tot de volgende blog,
Groetjes, Klazina

6 opmerkingen:

wilma zei

Mensen,hoie krijg je het allemaal zo snel voor elkaar.Maar idd,als iedereen weg is of bezig,kun jlekker doorgaan.
Ook wennen als iets niet mag he!
Had zw,suiker en mocht ook weinig,maar alles went en na 2 jaar doe ik het nog.Nu geen ijzer meer,ivm hoog ijzer gehalte,dus ook opletten.Maar het went wel hoor,al is het voor jezelf makkelijker als voor iedereen.
Groet en een goede zondag.
Wilma

Sabine zei

wooow, wat ga jij ontzettend snel! Ik vind het 2 ontzettend leuke pyjama's geworden en zoals je al schrijft, een pyjama hebben de kindjes nooit te veel, hé :-)

Wat leuk dat je gaandeweg lekkere dingen ontdekt zonder e.

groetjes,
Sabine

Kaatje zei

Wat een super gave pyjama's zeg...

Groetjes Bianca

Riny zei

Leuke pyama's heb je gemaakt voor Esther met die roezels aan de pijpen. En mooie roze stofjes. Dat was nog eens een verrassing toen ze thuis kwam. Is het "blauwe" oog nog schoon geworden vanavond? haha
Gr en fijne zondag,
Riny

zigzag zei

hoi leuke pyjama's en een leuke site is voor je leefbewust.com
roomboter is niet slecht hoor ik doe er alles mee en bouillon haal ik bij de tuinen en gebruik geen pakjes succes
groetjes jennie.

Wilja zei

Wat lijken me dat een heerlijke, warme pyama's, die moet ik hier maar niet laten zien ...
Leuke stofjes heb je er ook voor gebruikt, lekker vrolijk.

Enne .. soep zonder maggiblokjes ... ik zou niet weten hoe je het dan goed op smaak moet maken. Ik gebruik zelf geen pakjes in de soep, gewoon puur natuur, alleen wel dus maggiblokjes. Ik let verder niet op E-nummers, maar vind het wel heel interressant om er iets over te lezen.

groetjes Wilja