donderdag 29 september 2011

Tricot ballonrokje

En het is me gelukt;-))
Jennieta gaf laatst aan, niet alleen maar zelfgemaakte rokjes meer te willen. Helaas, dacht ik. In 1 van de laatste blogs had ik een rimpelrokje gemaakt, en die heeft ze al goed gedragen, en het zat haar heerlijk. Eigenlijk kwam ze al een beetje op d'r woorden terug...
Ik had vorig jaar in de uitverkoop een leuk ballonrokje gekocht en die vond ze zo lekker zitten, maar iets te wijd. of ik die niet na kon maken. Je moet bijna denken: Wat een eer!
Ik had vorige week wat tricot meegenomen, maar niet genoeg voor een ballonrokje. Van de week op de weekmarkt een stukje bijgehaald, en nu is tie af. En ze vond hem nog lekkerder zitten dan die gekochte, hoera!
Nu vind ik tricot nog steeds geen happening om te naaien, ondanks de vele rimpelrokken, dat lukt wel, maar nu een rokje zonder patroon en dan al die rimpels van onder en van boven...
Maar ik vond hem zo mooi vallen, dat ik hem toch graag laat zien, voila:
Ik ben er helemaal blij mee, en Jennieta ook!
Groeten en een fijne avond, Klazina

8 opmerkingen:

Kaatje zei

Wat gaaf!!!! En wat knap dat je zoiets zonder patroon maakt!

Groetjes Bianca

wilma zei

Echt heel leuk. Ik tob nog steeds met een rimpelrok. El eentje gemaakt,maar ik staar me blind op jouw uitleg en hoe meer ik lees hoe minder ik het snap geloof ik.terwijl het toch supersimpel moet zijn...
groet, Wilma

Wilja zei

leuk rokje, zit je dochter perfect!
ik heb er zelf ook 1, maar dan is het rokje een beetje geraaid en ze heeft helemaal gelijk, want het zit heerlijk.

Ik ben nu trouwens met een rimpelrokje bezig en ga hem maken volgens jouw beschrijving. Ben benieuwd hoe het zit.

groetjes Wilja

Klaasje zei

Wilma, wil je me via de mail anders bereieken, dan kan ik je misschien verder helpen? Jammer als het niet zou lukken! Gr, Klazina

wilma zei

Dat zou geweldig zijn. Wat is je email adres? Kan het niet vinden.
Groet,
Wilma

Sabine zei

wat een eer dat je dochter zefgemaakte rokjes toch terug verkiest boven gekochte!!!!
Heel mooi rokje trouwens. Ik kan me voorstellen dat die heel comfortabel zit.

groetjes,
Sabine

ps: moest je niet zover van me vandaan wonen, dan wou ik gerust je strijk doen, hoor :-)

Klaasje zei

Hoi Wilma,
Ons mailadres is bloed apedinges brainwork.nl
Ik lees je wel, gr, Klazina

Riny zei

Leuke foto en heel mooi rokje.
Knap hoor, en dat zonder patroon.
Ik ga me ook binnenkort wagen aan een
rimpelrok voor mezelf.
Groetjes. en goed weekend.
Riny