zaterdag 30 juli 2011

ABC 96, rokjes Ottobre, Knoopshirt, Baby born trui, rimpelrokje

Van de week heb ik aardig door kunnen naaien.
In de uitverkoop had ik een tricot meegenomen, die onder zomerstof hoorde, maar deze was vrij dik, dus ik vond hem qua kleur en dikte meer geschikt voor een winterstof.
Hier heb ik een knoopshirt met lange mouw van gemaakt. Hij rekt niet supergoed mee, maar hij zit heerlijk.
Toen ben ik aan een ABC 96 voor Esther begonnen.
Deze stofjes lagen allemaal in de kast, dus bijzonder makkelijk om te combineren...
Ik had hem gemaakt met elastiek in de deelnaden, maar hij ging zo raar hangen, dat ik    dat er maar weer afgepeuterd heb.
Esther was diep beledigd, want zij wilde wel graag dat elastiek.
Hij staat haar erg leuk, dus ik ben nu blij dat ik toch dat elastiek erafgehaald heb.
Toch heb ik hem ook wel eens gemaakt met elastiek, maar dat was zomerstof, misschien valt dat toch anders dan dikke stof?

Ik had nog een restje stof over van een rimpelrok, dus daar wilde ik er ook 1 voor Esther van maken.
Maar ik kon het er net niet uit krijgen, ze heeft toch iets te dikke billen....
Maar ik heb hem gemaakt, en het stond echt niet!
Maar mijn nichtje heeft iets minder dikke billen, en na even gemaild te hebben met mijn zus, denk ik, dat zij hem wel aan kan.
Dus deze rok verdwijnt dus onderhand naar mijn zus....

Ik had nog een hele mooie geschoren velvet in de kast liggen. Maar ik kreeg maar geen idee wat ik daar nu van moest maken.
Tot ik in een oudere Ottobre een leuk model tegenkwam.
Het stelde 3x niks voor, een simpel patroon, maar voor deze mooie stof hoef je ook geen ingewikkeld patroon te hebben.
Ik had nog een stuk over, en opnieuw een rokje voor mijn nichtje gemaakt.
Esther had ook nog wel wat spijkerrokjes nodig, dus van de week een stuk meegenomen bij Karteris, en heb ik gewoon hetzelfde patroon gebruikt.
Nu heb ik de plooien doorgestikt, vind ik bij deze stof net iets mooier.
Ik heb de 2e bijna af, maar die moet ik ook nog strijken, maar het is dus dezelfde!

En ook babyborn is niet vergeten, want er kon nog net een truitje uit van die mooie stof!

Nou, een aardige produktie van de week, of niet dan???
Eeen fijne dag verder, gr, Klazina

2 opmerkingen:

Mama C zei

Woh, wat een productieve week! Weet je toevallig uit welke Ottobre het patroon kwam? De rokjes zijn erg leuk en die ABC vind ik schitterend!

Groetjes mama C

Riny zei

Je hebt hard gewerkt,en dat in de vakantie.
Ik vind de rokjes erg leuk.
Ben wel benieuwd hoe je shirt met lange mouwen staat. Dus even poseren Klasina:-))
gr. nog een fijne vakantietijd