dinsdag 7 juni 2011

Jasje en babypakje

Net voor de kerst vroeg de juf op school of ik nog tijd over had. En om nee te zeggen, dat klinkt dan ook zo raar, want tenslotte zit ik toch veel achter de naaimachine.
Ze was met een jasje bezig voor d'r dochter, en ze kwam er maar niet uit. Of ik hem af wilde maken. Nu is dat niet direct mijn favoriete hobby om iets voor een ander af te maken, maar vooruit, ik wilde haar wel matsen. Achteraf kwam het door dat ze zwanger was, dat het allemaal niet lukte, maar dat wist ik toen nog niet.
Ik ben er mee aan de gang gegaan, maar dat hele patroon klopt van geen kanten. Het achterpand was veel te smal, dat meisje had er nooit ingekund.
Dus heb ik de hele boel terug gegeven dat ze eerst maar moest kijken wat er te klein was en wat ik er eventueel aan zou kunnen veranderen.
Na 3 maanden kreeg ik het terug, jawel, ik was dat jasje dus al bijna vergeten, en ik heb de middenachternaad doorgeknipt en 8 cm er tussen gezet, gewoon een rechte lap.
Vandaag heb ik het afgemaakt,  maar het is niet echt leuk om dan iets af te maken wat niet goed van patroon is. Eigenlijk moet je het vanaf het begin zelf doen, tekenen en knippen enzo, dan zie je al veel gauwer hoe of het gaat worden.
Maar vooruit, het is klaar en ik ben benieuwd hoe ze hem vindt.



Op Danielles blog zag ik dat ze een begin maakte met een voorraadje babykleding. Ik kreeg helemaal de kriebels, en ik vind dat ook leuk om te doen, alleen heb ik soms het idee dat het niet altijd gewaardeerd wordt als het zelf gemaakt is.
Er hangt tenslotte geen labeltje in;-))
Maar ik ben mijn lappenvoorraad eens ingedoken, patronen boeken erbij, en in de Ottobre zag ik een setje staan, wat me wel leek. Het kan voor een jongen en een meisje en dan kan ik t.z.t. wel een applicatie erop strijken in de goede kleur. We krijgen best wat familieuitbreiding in het najaar, zo kunnen de kinderen ook een aardigheidje geven.
Weer een avondje nuttig besteed, eens wat anders dan rimpelrokken maken. Die zet ik hier niet elke keer neer, want dat zou wel heel saai zijn....
En in het broekje heb ik maar een labeltje van mezelf genaaid, hangt er toch een "merk"labeltje in, ha ha.
Groeten en een fijne avond, Klazina

1 opmerking:

Danielle zei

Jammer he zulke vragen om even iets af te maken.Maar je hebt het jasje wel keurig afgemaakt. Het ziet er hartstikke goed uit.
En je bent aangestoken door mij (hahaha!) lees ik. Ik vind het voor jongetjes wel moeilijker hoor om iets leuks te maken als kraamcadeautje. Daar moet ik nog eens hard over denken. Mqaar dit setje is lekker neutraal!
groetjes Danielle