woensdag 25 mei 2011

Roezelrok voor Jennieta

Wat een drama om deze rok te maken. Als het een goedkoopje lapje was geweest, had ie allang in de container gelegen, geloof ik. Het was een heel simpel patroon, uit een oud knippie van 1999 ofzo, maar die stof was echt afschuwelijk. Die koop ik nooit meer. Zelfs niet in de uitverkoop!!!
Maar ze heeft hem gepast, en hij zat goed. Had hem van het origineel wel een eind in moeten nemen, want dit moet wel goed pas zitten, maar dat is wel gelukt.  Ze vindt hem zelf erg mooi, en hij zat heerlijk, zei ze.  Maar of het ideaal is om mee te fietsen enzo, dat betwijfel ik.
Nu ligt er nog een lapje die ik eigenlijk voor Esther had bedoel, maar gezien deze frustraties, vraag ik me af, of ik die wel ga maken......
Gelukkig zitten de zijnaden redelijk goed op elkaar, dat oogt alweer prettig.
Van binnen een restlapje tricot, wit, en een boordje wat overbleef van een positerok van mijn schoonzus.
Vandaag 3 lappen weggewerkt, en een memobord voor de kleedjesmarkt a.s. zaterdag en 3 stoffen harten, maar die laat ik nog een keer zien.
Nou, dat is toch weer een prettig gevoel, of niet dan????
En nu pak ik nog even een lekker boek, want Kees is vanmidag naar de bieb geweest met 2 kinderen, ik ben benieuwd wat hij voor me heeft meegenomen, surprise!!!
Van de kinderen weet ik het al, want de 1e hebben we al uit.
Fijne avond nog, gr, Klazina

4 opmerkingen:

Kaatje zei

Ondanks je frustraties is het een hele leuke rok geworden..

Riny zei

Het is je weer gelukt Klazina.
Wat staat het rokje Jennieta leuk. Heerlijk als je een moeder hebt die zo goed kan naaien.
gr Riny

Unknown zei

Knap van je!! ik heb ook laatst geprobeerd om die stof te naaien.nou ik heb hem dus in de kliko gesmeten.Ik kon het ook niet naaien.Alles ging dubbel,heb het geprobeerd met plakband op de naden maar dat hielp ook niet.

Groetjes Janneke

Arianne zei

Zo, dat is inderdaad erg mooi geworden!
En al je andere creaties zien er ook geweldig leuk uit.
Wat ik gisteren al zei: de dingen die ik leuk zou vinden om te doen, die voer jij uit ;-)
Maare...ik vraag me nog steeds af of ik wel een geschikt type ben om te gaan naaien. Maar als ik dit zie begint het wel te kriebelen. Wie weet ooit nog eens....