maandag 30 mei 2011

Kleedjesmarkt

Afgelopen zaterdag zaten de kinderen op de kleedjesmarkt in de kerk.
Dit wisten we al langere tijd dat dat er aan zat te komen. Maar ik ben niet zo iemand die hier de oude spullen op zo'n rommelmarkt neerlegt. (hoewel ik zelf graag snuffel...)
Ik was op tijd begonnen met wat kinderkleding te maken uit mijn voorraadkast, komt die ook eens wat leger, en een aantal memoborden. Heel leuk allemaal en het zag er leuk uit. Jennieta heeft een aantal zeepslingers gemaakt, ook supermooi geworden.
Dus daar zaten ze zaterdag.
De kleertjes werden veel bekeken, binnenste buitengekeerd en bewonderd, maar zodra ze vroegen wat het kostte, werd het met een keurig gebaar weer terug gelegd...
Ok, zei er iemand, ik kom aan het eind van de dag terug als je het afgeprijsd hebt.
Nou, dan heb je het mooi misgedacht, want we hadden afgesproken dat ik er de gewone prijs voor wilde hebben, de opbrengst was tenslotte voor de actie van de Jeugdvereniging, en anders wilde ik het meegeven aan een goed doel voor een ontwikkelingsland.
Er is maar 1 rokje verkocht... En toch vroeg ik er voor mijn gevoel niet veel voor, 10 euro voor de rokjes en 15 voor de jurkjes.
Toen Kees de kinderen ging ophalen, heeft ie de kleren achtergelaten in de kerk, en erbij gezegd dat het voor de werkgroep van de Oekraine was.
Wat schetst mijn verbazing, toen ik zondag de kleren nog in de kerk zag liggen????
Ik heb me niks bedacht en het stapeltje kleren weer mee naar huis genomen. Ik zou het gewoon heel jammer vinden als deze nieuwe kleren op de grote kledinghoop kwamen en het in het niet zou verdwijnen????
Toen we naar huis reden, bedacht ik me weer wat anders. Degene met wie ik de oppas in de kerk regel, gaat over een aantal weken naar het zendingsveld in Nigeria. Voor een bezoekje.
Ik dacht; Als ik het nu eens aan haar mee geef???? Dan wordt het persoonlijk uitgedeeld en dan kan ik misschien zo'n lief zwart kindje wel op een foto terugzien met 1 van mijn jurkjes aan...
Dus vanmorgen gelijk een mailtje gedaan naar haar, en ze was helemaal enthousiast.
Dus zo komen de kleertjes toch goed van pas, en ik vind het gewoon helemaal top als het dan bij een goede plek terecht komt.
Weggeven kun je altijd wel in Nederland, maar als ik zo om me heen kijk, hebben we het allemaal heel goed, en geeft het me een heel goed gevoel om daar ook kindertjes blij te maken!!!!
En wie weet, ga ik nog verder mijn stoffenvoorraad opruimen, als ze nog bagageruimte overheeft....
Allemaal nog een zonnige dag toegewenst, Klazina

4 opmerkingen:

Made by mama zei

Gelijk heb je dat je het weer mee hebt genomen. Nu weet je in elk geval dat je kleren goed gedragen gaan worden.

Kaatje zei

Heel fijn dat je zo'n goed doel hebt gevonden. Ze zullen daar zeker heel blij mee zijn!

Riny zei

Dat was een goed besluit van je om de kleertjes voor Nigeria te bestemmen. Het kan niet beter.
Je weet nu zeker dat ze goed terecht komen.
En lekker fleurig allemaal...dat vinden ze prachtig. Misschien zie je nog eens een foto?
groetjes

Arianne zei

Geweldig idee, Klazina!! Hier zijn we super blij mee. Die kleertjes zullen prachtig staan bij die donkere negerkindertjes!
En inderdaad houden ze van fleurige kleuren!
Groetjes, Arianne